Την εξέλιξη των εργασιών στον ανισόπεδο οδικό κόμβο Κ-16, που θα συνδέει την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, επιθεώρησαν την Παρασκευή το μεσημέρι το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης.
Το έργο κατασκευής του ανισόπεδου οδικού κόμβου Κ-16, έχει προϋπολογισμό 52.603.875,67 €, χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ της Κεντρικής Μακεδονίας και αφορά σε δυο διακριτά τμήματα:
α) την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου και β) την ανακατασκευή της οδού Πόντου, ώστε να διέρχεται με άνω διάβαση την εσωτερική περιφερειακή, και την αναμόρφωση του τοπικού οδικού δικτύου, δεδομένου ότι όλες οι εργασίες εκτελούνται χωρίς διακοπή της υφιστάμενης κυκλοφορίας.
Το έργο εκτείνεται δυτικά της πόλης, στη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, σε μια περιοχή όπου έχουν αναπτυχθεί εγκαταστάσεις υπεραστικού χαρακτήρα (ΚΤΕΟ, η Κεντρική Αγορά, ο σωληνοδιάδρομος μεταφοράς καυσίμων και πλήθος βιομηχανιών και βιοτεχνιών), με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του οδικού δικτύου από εξαιρετικά μεγάλο φόρτο βαρέων οχημάτων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός μεγάλου ανισόπεδου κόμβου χωρίς διόδια μεταξύ του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ και της εσωτερικής περιφερειακής οδού της πόλης. Θα περιλαμβάνει εννέα γέφυρες, υδραυλικά έργα, νέους δρόμους και άλλα σχετικά έργα υποδομής. Το έργο θα συμπληρώσει επίσης συνεχιζόμενες εργασίες σύμβασης για τη σύνδεση της έκτης προβλήτας του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.
Η αποπεράτωση του ανισόπεδου οδικού κόμβου Κ-16 αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη, καθώς θα αποσυμφορήσει την εσωτερική περιφερειακή και την ΠΑΘΕ στην περιοχή του κόμβου και το ευρύτερο οδικό δίκτυο και θα διευκολύνει την πρόσβαση βαρέων οχημάτων.
«Ξεναγήσαμε σήμερα τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στο έργο του ανισόπεδου οδικού κόμβου Κ-16 στη Θεσσαλονίκη, στον κόμβο της Λαχαναγοράς. Η κατασκευή του ανισόπεδου οδικού κόμβου Κ-16 είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα της Περιφέρειάς μας που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και συγκαταλέγεται στα 529 έργα που εκτελούνται στην περιοχή μας, με συνολικό προϋπολογισμό ενός δισεκατομμυρίου πενήντα χιλιάδων ευρώ. Το έργο του Κ-16, με προϋπολογισμό 85 εκατομμυρίων ευρώ, θα ολοκληρωθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη και δίνοντας πολύτιμες ανάσες στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Τα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν σήμερα έχουν ξεπεραστεί και το έργο τρέχει με μεγάλες ταχύτητες. Έχει μάλιστα κατασκευαστεί ήδη έως σήμερα το 20% του συνολικού έργου. Με την παράδοσή του αναμένεται να μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης από 8 έως 10 λεπτά για κάθε ταξιδιώτη και να μειωθούν τα δυστυχήματα, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά 37%, ενώ παράλληλα εκτιμάται πολύ μεγάλη μείωση των ρύπων, σε ποσοστό 60%. Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εργαζόμαστε πυρετωδώς ώστε να παραδώσουμε το έργο στους Θεσσαλονικείς και τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας το προσεχές διάστημα, εντός των χρονοδιαγραμμάτων», σημείωσε με έμφαση ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας κατά την επιθεώρηση των εργασιών του έργου, το οποίο ξεκίνησε επί διοίκησης Παναγιώτη Ψωμιάδη.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζιδάκης συνεχάρη τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα για τις επιδόσεις της ΠΚΜ στην απορροφητικότητα κονδυλίων του ΕΣΠΑ, καθώς πρόκειται, όπως τόνισε, για «μια από τις πρώτες περιφέρειες της χώρας που βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο, με αποτέλεσμα να έχει επιτύχει πραγματικά σημαντική πρόοδο σε όλα τα έργα που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τόσο στον τομέα των υποδομών και περιβάλλοντος όσο και στον τομέα των προγραμμάτων για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία».
«Αυτή τη στιγμή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατασκευάζονται έργα για το οδικό δίκτυο, μήκους 116 χιλιομέτρων, που συγκαταλέγονται στα 529 έργα τα οποία εκτελούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Βασική μας προτεραιότητα σήμερα δεν είναι το πώς θα απορροφήσουμε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά το πώς θα τα διαχειριστούμε σωστά, ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά η διαχείριση των ήδη ενταγμένων προγραμμάτων, αλλά και να δρομολογηθεί η ένταξη καινούριων προγραμμάτων στο νέο ΕΣΠΑ.
Βρισκόμαστε σε μια ευτυχή συγκυρία, διότι καταφέραμε να κατακτήσουμε την τέταρτη θέση σε απορροφητικότητα κονδυλίων –από τη 18η που κατείχαμε στο παρελθόν, ενώ διαχειριζόμαστε δύο ΕΣΠΑ: το τρέχον και το νέο, το οποίο, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε στις αρχές του 2014, με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες προτεραιότητας με βάση και τις ανάγκες των περιφερειών . Οφείλουμε να αδράξουμε την ευκαιρία που μας δίνει το αναπτυξιακό εργαλείο του ΕΣΠΑ, ώστε να ενισχύσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις προσπάθειές μας για ανάκαμψη από την κρίση και ανάπτυξη της οικονομίας μας», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Πηγή: ERGON blog: Στα τέλη του 2015 έτοιμος ο Ανισόπεδος Κόμβος ΑΚ16 που ενώνει ΠΑΘΕ με Περιφερειακή Θεσσαλονίκης